Bilgisayar mühendisliğiyle ilgili son yazımda Koçta stajda olduğumu söylemiştim. Şimdi anlatayım ben şu an ne yapıyorum.

Öncelikle KUSRP nedir?
Burayı okuyun: http://vprd.ku.edu.tr/tr/kusrp/program-features

Özetle KUSRP yani "Koç Summer Research Program" ("Koç Yaz Araştırma Programı") hocaların ve master/doktora öğrencilerinin üzerinde çalıştığı araştırma projelerine "gönüllü asistanlık" yapma programıdır. Aslında resmi olarak staj denemez. Bizim okulda EE bölümü bunu staja sayıyor ama Bilg. müh. saymıyor. (Yani bir tane daha staj yapmam gerekecek, aslında Tubitak beni kabul etmişti ama Kim milyoner olmak ister mülakatıyla çakıştığı için iptal etmek zorunda kaldım. Zaten Tubitak'ta adam kalmadı şimdi.)

Başvuru yaparken 5 tane proje seçiyorsunuz ve sırayla yazıyorsunuz. Kimin seçileceği hocaya (hoca tembelse asistanına) ve sanırım bir de başvuru komitesine kalmış. İyi bir CV ve not ortalamasıyla kolaylıkla kabul alırsınız.

Bu programdan liseliler de yararlanabiliyor + burada olan bir çok liseli var. Liseliler de gelsin.

Seçildiğinizi öğrendikten sonra damlıyorsunuz ve ~2 ay burada araştırma asistanısınız. Tebrikler!

Maaş tabii ki yok. Yurtların ücretsiz olması çok iyi. Yurtlar konforlu. Program içeriğinde 4 kişilik yurtlar ücretsiz diyor ama öyle yapmadılar, ilk gelen kapar mantığıyla önce bir kişilikleri sonra iki kişilikleri.. diye sıralanacak şekilde dağıttılar yurtları. Yemek bursu yok, yemekhanede 3 çeşit yemeği 7 liraya yiyebilirsiniz. Spor salonları, kütüphane havuz vs. açık. Kampüs küçük ve size merkez kampüsten yurt veriyorlar, yürüyerek 5-10 dakikada ofiste olabiliyorsunuz.

Epey insan var. Aşırı derecede olmasa da sosyal hayat mevcut yani. Bizim lab zaten 6 kişi, o yüzden muhabbet geyik gırla. Beklediğimden fazla yabancı var. Çoğu Arap, Hint ve Paki tabii :)

Koç master için gayet iyi bir üniversite, oldukça cömert. Biraz da adam çekmek için yapıyorlar bu programı. Doktora yapmayı kafaya koymasaydım "Dur bi önce mastır yapayım." deseydim buraya başvururdum muhtemelen. (Yurtdışında burslu ve maaşlı mastır bulmak çok zor.)

Benim yurtiçinde böyle bildiğim başka bir araştırma programı yok Türkiye'de. Fakat üniversite hocalarıyla iletişime geçerek onların yanında çalışmanız mümkün. Kendi üniversiteniz değilse bu çok zor ama. Ve tabii barınma, ulaşım yemek hep sizden olun. Yurtdışında bu tip programlar var ama girmesi zor oluyor. (Ben bir tanesine başvurdum giremedim, bunu sonra anlatırım.) Dolayısıyla KUSRP büyük hizmet.

İkinci yazımda ilk haftadaki izlenimlerimden bahsedeceğim.