Not: İçeriğin YGS/LYS ile alakası yoktur. Tercihlerini yapan arkadaşlar izlesin isterlerse :P

Bu tip yazılar onedio isimli tamamen aparma içerikli çöp sitede (bir de buna rağmen "içerik bizimdir kopyalamazsınız!!" diye uyarı koymuyorlar mı, fitil oluyorum.) bol bol mevcut, ekşide de.

Fakat geçende bir okuyucumun "Abi yazılarının birinde bu filmi tavsiye etmişsin, çok beğendim böyle başka film biliyor musun?" diye soru girince ben de böyle bir yazı yazmaya özendim. (onedio bu yazıya da sulanmaz umarım.)

Öncelikle size çok sevdiğim bir websitesini takdim edeyim; criticker! Imdb'de film oylayarak listeler oluşturabiliyorsunuz. Fakat criticker bu konuda çok daha iyi. Imdb'den farklı olarak 0-100'e kadar puanlayabiliyorsunuz. Basit tasarımıyla göz de yormuyor.

Ama en önemlisi; size verdiğiniz puanlara göre film önerisi veriyor! Algoritma şöyle: siz puanladıkça sizin zevkinize göre sizi başka üyelerle eşleştiriyor ve o üyelerin de sevdiği filmleri size paslıyor. İşte bilgisayar mühendisliği bu abi!

Benim criticker sayfam bu:  https://www.criticker.com/?fl&user=tancan
Sayfamdan da hangi filmleri sevdiğimi görebilirsiniz. 80+ olan filmlerin hepsi güzel garanti veriyorum. Fakat izledikten sonra eksisozluk.com'dan en şukela entrylere bakmayı unutmayın.

Paylaşımlara gelelim:

1- The Secret of Santa Vittoria - 1969 (Kasaba'nın Sırrı) - Komedi



Listedeki "en bilinmeyen" ikinci film çünkü film aşırı eski. Sen nereden buldun bu filmi fularlıyazar derseniz ben bulmadım, bana bu filmi babam önerdi. Kendisi çocukken izlemiş. Aradan kırk yıl geçtikten sonra arayıp bulmuş, bu sefer beraber izledik, çok fazla güldük ve eğlendik. Kısmetse ben de büyüyünce çocuğumla Bebek Firarda'yı izlemeyi düşünüyorum ehehe.

Filmde başrol Hz. Hamza rolüyle tanıdığımız Anthony Quinn'in. Konusu ise özetle şöyle: İtalya'nın şarapçılıkla geçinen bir köyünde -Mussolini diktası yıkıldığı için- köyün delisi İnek Şaban tipindeki Bombolini'yi (bu Anthony Quinn oluyor) eski yöneticilerin yerine muhtar yaparlar. Fakat köyü Almanlar basınca bu zoraki muhtara önemli görev düşer: köyün ekmek teknesi olan bir milyon şişe şarabı Nazilerden saklamak!


"Yüz yıl koyun gibi yaşamaktansa bir yıl aslan gibi yaşamak daha iyidir." - Mussolini
"Yüz yıl yaşamak daha iyidir." - Bombolini

2- I Origins - 2014 - Romantik/Drama



Bu filmi YIFY'ın sitesindeki filmlere göz gezdirirken görmüştüm. Afişi ilk gördüğümde afiştekini ayçiçeği sanmıştım çünkü ben fevkalade düz bir adamım.
Ama arkadaş ben bu filmin verdiği mesajı sevmedim, spiritüel yolculuk vs. bana hikaye geliyor da, buna rağmen filmde acayip duygulandım hatta ağladım. Adamlar çoook güzel işlemiş filmi ya.

Filmin konusunu özetlemeyeceğim. Konusu çok süper olduğundan yazmıyorum bu filmi. Sinemalara düşmediği için çevirisi yapılmamış. Çevirisini yapmayayım da başlığı açıklayayım, Origins köken demek. I Origins olunca bir anlam ifade etmiyor, fakat başlığı I ile "Eye" eşsesli. Yani buradaki I aslında Eye yani göz. Merhaba ben aynştayn.

Başrolde Lothlorienli bir elf kızımız oynuyor.



"Sülüngiller ile ilgili hikayeyi biliyor musun?"

"Şey... Hayır. O da ne?"

"Bir kuş. Tüm zamanları kısa bir süre içerisinde tecrübe ediyor. Aşk ile öfkenin korku, eğlence ve üzüntünün şarkısını bir kerede birleştirerek muhteşem bir sesle söylüyor. 
Ve bu kuş hayatının aşkıyla tanıştığı zaman hem sevinir hem de üzülür. 
Sevinir çünkü onun için bu bir başlangıçtır.
Ve üzülür çünkü çoktan bunun sona ereceğini biliyordur."

Bunu seven bunu da sevdi: Another Earth (aynı yönetmen)


3- Outsourced - 2006 - Komedi/Macera


Bir şirketin bir kısım (gereksiz veya kendi yaparsa maliyetli olacak) işlerini başkalarına devretmesi outsource denir. Outsource yapmak için en popüler mekanlar tabii ki Hindistan ve Çin. Bu film de Amerikalı bir şirketin müşteri hizmetlerini Hindistan'a outsource etmek için Amerikalı bir yöneticisini oradakileri eğitmeye göndermesiyle başlıyor. Amerikalı eleman için Hindistan çok garip bir yer tabii. Hindistan aslında herkes için çok garip bir yer. Bunu mizahi dille çok güzel anlatmışlar. Ben Singapur ve Malezya'dan biraz aşina olduğum için çok şaşırmadım ama babam yerlere yattı gülmekten. Mutlaka izleyin.

Not: Bu filmi indirirseniz (ki parayla satın alabileceğinizi düşünmüyorum çünkü yok piyasada) altyazısını bulmak biraz zor, filmi buradaki altyazılarla uyumlu olacak şekilde indirin.

Not2: Aynı isimde bir de dizi var ama onu henüz izlemedim.


4- 11:14 - 2003 - Polisiye



Çeşitli filmler farklı hayatları anlatır bu hayatlar bir şekilde birbirleriyle bağlantılı olur veya bir trafik kazası olur o filmler bağlanır falan. Sizi de parçaları birleştirmeye çalışırsınız. Bu da öyle bir film. Ama bu film bu tip bir konuyu farklı açıdan ele alıyor. Çok da lafını etmeyeyim. Pişman olmayacaksınız. Million Dollar Baby'deki abla (Hilary Swank) da bu var bu filmde. Çocukluğumuzun dehşet filmlerinden Ghost (Hayalet) filminin hayaleti rahmetli Patrick Swayze de oynamış. Marshall Eriksen'in de gençliğini görebilirsiniz.


Bunu seven bunu da sevebilir: Amores Perros, Crash, Babel

5- Agora - 2009 - Tarih/Dram


IŞİDçi Hristiyanların Mısır'ın kütüphanesiyle ünlü bilim kenti İskenderiye'yi geçirdiği dönemde yaşayan Yunan bilimkadını Hypathia'nın yaşamının anlatıldığı bu filmden hepimizin çıkaracağı dersler var. Adeta bugünün Orta Doğusunu anlatıyor, hiçbir şey değişmemiş. Mutlaka ama mutlaka izlemelisiniz.
Not: Film İspanyol filmi ama herkes İngilizce konuşuyor.



6- The Physician (İbni Sina: Hekim) - 2013 - Tarih / Dram

Bu da Agora gibi bir dönem filmi, ve yine herkesin İngilizce konuştuğu ama Amerikan filmi olmayan bir film, bir Alman filmi. İsfahan'a İbni Sina'dan tıp öğrenmeye giden bir İngiliz'in maceralarını anlatıyor. Bu filmde biraz "Hristiyan günü kurtardı Müslümanlar tü kaka İbni Sina cahil Selçuklular fetöcüymüş." anlayışı var ama ben zaten tarihi objektif anlatıyor diye değil de iyi işlenmiş bir dönem filmi olduğu için beğendim. İslam'ın Altın Çağında geçen adamakıllı bir film, büyük ihtimalle tek film. Olaylar İsfahan'da (İran) geçiyor. Başrolde Ben Kingsley rolüyle tanıdığımız Gandhi var. İyi seyirler.



7- Diary of a Wimpy Kid (Saftirik Greg'in Günlüğü) - 2010 - Komedi/Çocuk


Bir ara sırf özlediğimden çocuk filmlerine sarmıştım. Üniversiteli halimle izlediğim en iyi çocuk filmiydi. Oda arkadaşım da izledi o da çok sevdi. Bence siz de deneyim. Bu filmin kitabı aslında ünlü, "Saftirik Greg'in Günlüğü" ismiyle satılıyor. Fakat burayı okuyanlar muhtemelen kırtasiyelerdeki çocuk kitaplarına göz gezdirmemiştir diye yazdım ben yine de.

Film 8 yaşındaki Cedric'in büyüyüp ortaokula başlayıp orada popüler olma çalışmalarını anlatıyor. Buradaki ortaokul bizim bildiğimiz ortaokuldan çok farklı ve tabii eğlenceli.
Genç yıldız sivri çene Chloe Moretz'in de ilk filmlerinden.



Bunu seven bunu da sevdi: Diary of a Wimpy Kid 2,3, The Kings of Summer, Stand By Me, Afacan Dennis??

8- Klass (Sınıf) - 2007 - Dram


Greg'in aksine daha gerçekçi bir okulu anlatan Estonya filmi. Film boyunca türlü zorbalıklara katlanmak zorunda kalan Josep kardeşimize empati yapıp geriliyorsunuz. İsviçreli bilim adamlarının yaptığı araştırmaya göre sinirlenince daha verimli çalışıyormuşuz. Uçsuz bucaksız bir proje ödevinden önce izleyebilirsiniz ama filmden sonra kafanıza sıkmayın.

Bunu seven bunu da sevdi: Ben X

9 - Journey To The West: Conquering the Demons - 2013 - (Batıya Yolculuk: Şeytanları Fethetmek.. ?) - Komedi Aksiyon


Listedeki en bilinmeyen ve muhtemelen en beğenilmeyecek filme geldi sıra. Bu filmi nereden bulduğumu açıklayayım: Çince öğreniyordum ve biraz kulak aşinalığı olsun da Çin filmleri (Bu film Fransız-Tayvan ortak yapımı gerçi) indirmeye başlamıştım. "Batıya yolculuk" önemli bir Çin hikayesi (Göktürklerin Çinlilerle kapıştığı 630'lu yıllarda geçmese destan da diyebilirdik). 7-70'e her Çinli bilir. Bu hikayede Xuanzang diye bir adam Hindistan'a Budizm öğrenmeye gidiyor, giderken şeytanlarla falan kapışıyor. Bu filmde de tema bu ama anlatım pek epik değil. Daha çok bizim "Dünyayı Kurtaran Adam"ı seyretmişler de "Türkler amma komik film yapıyor biz de böyle bir film çekelim." diyerek bunu çekmişler gibi.

Ben bu filmi çok sevdim ama benden çok 2 yaşındaki yeğenim çok sevdi. Evde bir türlü rahat durmayan çocuk bu filmin aksiyon sahnelerini koltuğa yumulup sesini çıkarmadan pür dikkat izledi.

Başrolde Taşıyıcı filminde arabanın bagajına tıkılan rehin abla (Qi Shu) oynuyor. Diğerlerini tanımazsınız.


Bunu seven bunu da sevdi: Kick-Ass, Zombieland