Oldukça kısa olan bu yazımda yazın canınız sıkılıyorsa nasıl yazılıma başlayabileceğinizden bahsedeceğim.

1- İlkokul / Lisedeyim, canım sıkılıyor, oyun yapayım ben.

RPG Maker kullanabilirsiniz. RPG Rol yapma oyunudur, bir karakteriniz olur, ortaçağ konseptinde bir tür olaylar olur siz de hikayeyi yaşayarak çözmeye çalışırsınız. Örnek oyunlar: Final Fantasy, Breath of Fire.

Benim üniversiteden önce yazılım adına yaptığım tek şey bu oldu. Ben bu tip oyunları sevdiğim için eğlenceliydi. Hiç tutorial okumadan karıştıra karıştıra oyun yapmıştım, sizin için de bu mümkün. Ama çok zamanda az şey öğrenirsiniz. Fakat if-else, loop, variable tipi şeyler olduğundan ve kullanmak mecburiyetinizde olduğundan başarılı.

2- RPG Maker ne ya? Biraz daha az çocukça şeyler lütfen!


3- Bunun üç boyutlusu yok mu?

Unreal Engine 4. Kodlama yok bunda, kodlama mantığı var. Yalnız çok fazla tutorial okumanız gerekecek. Unity 3D daha basit ama kodlama gerektiriyor, boşverin.

4- Ben kodlamanın nasıl bir şey olduğunu tatmak istiyorum, zorluklarını da görmek istiyorum.

Efenim öncelikle İngilizce öğrenin. 

İngilizce hiç bilmiyorsanız, bu tavsiyemi ciddiye alın, yazılımı falan boş verin. 

Biraz biliyorsanız: Udacity'den bu dersi alın, altyazı var, anlamadığınız yerde sözlüğe bakın. (Bu dersin içeriği Bilkentteki Programlamaya Giriş dersiyle aynıdır) if-else ve loop kısmını bitirince buradan soru çözün. 

5- Bir şeyler yaratmak istiyorum ben!

Buna genelde milletin cevabı Visual Basic olurdu da, ama çok eskidi boşverin. 

Sıfırdan websitesi yapmayı öğrenin. Önce "Front-end" denilen websitenin kullanıcı tarafında çalışan ve kullanıcıya gösterilen tarafını öğrenin. (örneğin Facebook'u açınca mavi şeritli beyaz sayfa gözükür ya bunun kodu sizin bilgisayarında "Mavi şerit at" diye çalışır ha işte o) Sırayla HTML, CSS, Javascript öğreneceksiniz bunun için. Ondan sonra sırada Back-end var yani sitenin sahibinin bilgisayarında (sunucu, server) çalışan kısım, bunun için de PHP ve SQL öğrenmelisiniz ama o taraf biraz karışık, hemen başlamayın.

(Ben sadece anahtar kelimeleri veriyorum, dolu kaynak var, en iyi kaynak diye bir şey yok, kendiniz araştırın.)

6- Ben kodlamayı biraz biliyorum aslında, bir şeyler yaratmak istiyorum!

Websitesi yaptınız mı? İsterseniz Android programlama öğrenebilirsiniz. 

7- Kodlamayı öğrendim, gerçek hayatta işime yarayacak şekilde devam ettirmek istiyorum.

Buradan problem çözün. Google mülakatlarında bunları soruyorlar.