Menünüz :))

Arkadaşlar size işin temel kavramlarını öğrettim. Ders çalışma disiplinimi verdim. Konu anlatımı nasıl çalışacağınızı, nasıl test çözeceğinizi, nasıl plan yapacağınızı söyledim. Bunları uygulamak başarılı olabilmek için yeterli. Üşenmemeniz gerektiği konusunda da defalarca telkinlerde bulundum. :)

Bundan sonra yazacağım öyle çok önemli konular yok. Çeşitli ıvır zıvırlar var, yazacağım onları da tek tek. Yalnız okul başlayınca işler zorlaşıyor, o yüzden ne zaman ne yapacağınız konusunda da bir şeyler karalayacağım. Bu karalamaların planı aşağıda.

Not: Oruçluların affına sığınarak yazıyorum.
YGS-LYS çalışarak geçireceğiniz bir yıl bir yemek menüsü kabul edilirse.

Çorba: Dershanenin Açılması - Okulların Açılması arasındaki zaman dilimi. Ağustos Eylül ayları.
Ana Yemek: Okulların Açılması - Sınavlardan (YGS/LYS) önceki son 3 hafta.
Tatlı: Sınavlardan (YGS/LYS) önceki son 3 hafta

Evet arkadaşlar böyle dönemleri yemeklere benzeterek fantastik bir yazıya imza atıyorum şu anda.

Çorba besleyicidir, basittir, içersiniz. Çok içip veya yanında çok ekmek yiyip karnınızı şişirirseniz ana yemeğe küsebilirsiniz. Yani demek istediğim o kritik 2 ayı değerlendirmelisiniz, ama tüm yaşama sevincinizi yok edecek kadar da değil. Buradaki kritik nokta okullar açılınca pes etmemek.

Ana Yemek, sizi asıl besleyip doyuracak olan yemek. Olmassa olmaz. Tabağınızdakileri mutlaka bitirmelisiniz. Buna benzer olarak ana yemek dönemi bir  YGS'ye kadar 6 ay, LYS'ye kadar da 2 buçuk ay tek düze gidecek dönem. Bu dönem "hardcore" ders çalışmaya gidecek. Ölümüne kasacaksınız. Tempo siz isteseniz de istemeseniz de artacak. Ben burada "Çalışmayın yatın ulan!!" desem bile dershanedekiler size ödevleri dayayacaklar, ister istemez çalışacaksınız. Buradaki kritik nokta ise şu;
Robota bağlamadan "öğrenmeye" çalışmak. Ana amaç öğrenmekten sapar ödev yapmaya giderse yandınız. Ödevlerin baştan sağma yapılması süreci çok kötü etkiler. Bütün bunların sizin elinizde olduğunu unutmayın. Açıkçası benim çok sınav haftasından ötürü çok sıkışık olduğum dönem oldu. O sırada hocanın verdiği ödevleri yapmadım, cevaplara arkadan bakıp hocayı kandırmaya da çalışmadım. Sonra mecburen tüm sınıfa çikolata aldık :)) Ama ondan sonra o konudan 5 kaynak çözüp hem okul sınavlarını süper yaptım hem de konuyu mastırladım resmen. Hoş o başbelası denilen "optik" konusundan YGS'de 1 LYS'de 1 soru geldi. Napalım.
Ana Yemek ile ilgili daha geniş bir yazıyı okullar açıldığında yazacağım.

Tatlı, ağzınızda hoş bir tat bırakır. Aynı şekilde sınavdan son 2-3 haftada yaptığınız hazırlık ana yemeğin yerini tutmaz (o yüzden her zaman derim son 2-3 haftaya ertelemeyin diye) ama hem içinizi ferah tutar hem de kritik tekrarlar yapabilirsiniz. O yüzden tatlı da bu menünün olmassa olmazıdır.

İşte arkadaşlar önümüzdeki sene karşılaşacağınız dönemler bu şekilde. Umarım dönemleriniz Çorba-Ana Yemek-Tatlı'dan Yükselme-Duraklama-Gerileme-Dağılmaya dönmez. Tipik bir "aşırı hevesli" YGS-LYS (aslında sadece YGS) öğrencisinin dönemleri de bu şekildedir. Yazın çalışır yükselir, okul başladığında duraklar, okul sınavları başladığında hepten gerilmeye başlar. YGS'de ise dağılır ve LYS için bir daha toparlanamaz. Ama bu blogdakileri okuyup pes etmediğiniz sürece böyle bir şeyle karşılaşacağınızı sanmam.

9 yorum

güzel benzetme olmuş ben de tatlıya gerek yok diyeceksiniz sanmıştım :D
teşekkürler..

Reply

dostum benim sınıf arkadaslarımdan bazıları ygsyı bitirmiş ister istemez baskı oluyo üstümde bende sıkmadan günde 1 -2 konu bitirmeye çalışıyorum sence az mı çalışıyorum

Reply

eğer fen lisesine kabataşa filan gitmiyorsan o sınıf arkadaşlarının sözlerine pek itibar etme. bilmem ki ne kadar çalışıyorsun, verdiğim programlardaki kadar çalışıyorsan sıkıntı yok şu anlık.

Reply

ana yemek menüsünü ne zaman yayınlayacaksın?:))

Reply
Bu yorum yazar tarafından silindi.

Azimli yazar bu optik konusunu dershanede hızlı işleyince anlayamadım. Nasıl halledebilirim?

Reply

optik için biraz erken değil mi? ikinci kez işleyeceklerdir zaten müfredatta da var (değişmediyse)

Reply

Tebrikler çok güzel blog...

Reply

Yorum Gönder