Uyku Meselesi

Eve geldiniz, yemeğinizi yediniz, hevesle dersinize oturdunuz. Ama o da ne? Daha tek bir soru çözmeden üzerinize bir ağırlık çöktü, uykunuz geldi ya la?

Öncelikle şunu söyleyeyim bu durumun tek sebebi uykusuzluk değil.

A-Yemek yediğiniz için sindirim sisteminiz hızlandı diğer tüm sistemleriniz yavaşladı.

B-Son yıla kadar adamakıllı ders çalışmadınız, heves de elinize kalemi aldığınız anda geçti. Hamsınız.

C-Çevresel etmenlerden dolayı ders çalışamıyorsunuz/uykunuz geliyor.

D-Aşırı yorgunluk (Fiziksel aktivite sonrası)

E-Ve tabii ki psikolojik etmenler

Önce şunu bir izleyin.

http://www.uzmantv.com/ders-calisirken-uykum-geliyor-bunu-nasil-engellerim

Mutlaka uzmanımızın da dediği gibi 6-8 saat arası uymalıyız arkadaşlar. 7 saat bence iyidir, ben 7 saat uyuyorum ve vücudum alıştı, hala da 7 saat uyuyorum.

7 saat uyumak kadar her gün aynı saatte yatıp kalkmak, bir düzen kurmak da önemlidir.
Böylece vücut o saatte yatağa gitmeye alışık olacağından hemen uykuya dalar.

Yatmadan önce ne aç ne tok olunmalıdır. Aç olursanız zaten karnınız guruldar ve kendinizi mutfakta tıkınırken bulursunuz. ,)

Önceki günden uykusuzsanız uzman ablanın dediği gibi öğle uykusu yapabilirsiniz.

Şimdi bazı çözümler (Üstteki sorunlarla eşleştirdim.)

A- Çok yemek yiyip karnınızı şişirmeyin.

B- Bunu çalışarak aşacaksınız. Yazının devamını okuyun.

C- Rahat ve yumuşacık bir koltukta ders çalışıyorsanız gelir tabii uykunuz. Saat 00.30 gibi aşırı uykum geldi, tv karşısında koltuğa oturmuş Supernatural izliyordum, dayanamadım resmen artık bitsin dedim. Sonra uykumu açmak için (7.30da kalkarsam oruca dayanamam.) bilgisayara oturayım şu blog işini de halledeyim dedim.
Saat 4.36 şuan da. Halbuki blog yazmak beyin de kullandığımız için çok daha efor sarfettiren bir iş. Ama yaza yaza uykum açıldı & sandalyede oturuyorum.
Uykudan eser kalmadı.

Gene odanın çok sıcak olması, az ışıklandırılmış olması, havasız olması bir etken. Bir de uykuyla alakası yok ama masanızın çok pasaklı olması
ders çalışma isteğini azaltıyor (kendimden biliyorum) temizleyip rahatça çalışılabilen bir yer haline getirin orayı.

D- Yoğun fiziksel aktivite sonrası çalışacağınız dersten hayır gelmez. (tabii alışık değilseniz.) Yatın zıbarın. Çözüm fiziksel aktiviteleri azaltmak
hatta yoketmek. Bu senelik bazı şeylerden ödün vermelisiniz.

E-...

Hala aradığınız çözüme kavuşamadıysanız suçu psikolojiye atın arkadaşlar! Şimdi yarım saat çalışayım açılırım deyin. Bu yalan değil. Gerçekten de dersin içine girip konuyla muhabbet sahibi olunca dış dünyayla fazla alakanız kalmayacak ve uykunuz da gidecek.
"İşte bu ya! Benim durumum psikolojikti aslında, ders çalışmam için bir engel yok." deyiverin. Suçu psikoloji bilimine atın onlar düşünsün. Bunları benim söylemem çok kolaymış gibi gelebilir size ama birkaç öncesinden aynı dertten fazlasıyla muzdaripttim. Hatta lise genelinde aynıydı. Ben genelde çalışabilecek havamdaysam çalışıyor, değilsem okuldan gelip yemek yiyip bir güzel uyuyor öyle çalışıyordum. Büyük çaplı konu çalışmalarımı ise haftasonu yapmaya özen gösteriyorum.

Bu yazının ana düşüncesi şu ki: çalışmaya başladınız mı gerisi gelir, uyku bahane ders çalışmak şahane.

Uyarı: Yemişim Erdal Demirkıran'ı. 4 saat uykuyla yaşam mümkün olsaydı doktorlar haberlere çıkıp 8 saat hurafedir 4 saat uyuyun diye bağırıp dururdu. 4 saat uyuyacam diye hem sağlığınızdan hem uyku düzeninizden olmayın.

Not: Sakın, ders çalışamıyorum uykum var deyip başka işlerle uğraşmayın. Bahane yaratmak bu yıl yapacağınız en büyük hatadır onu söyleyeyim.

Not2: Ha unutmadan, gözünüzde de bir sorun olabilir, göz doktoruna da gidin bir. Bu sene yakına bakmaktan şaşı olacak o gözler.

Not3: Kahve + kola nın garantili uyku kaçırdığını duymuştum. Çok mecbur kalırsanız diye yazayım dedim. Ama bu sene sağlığınızı bozacak fantazilere kaçmayın derim. Hele konsantrasyon ilacı filan hiç öyle şeylere girmeyin. Geçici bir sınav için kalıcı rahatsızlıklar edinmeyin. Kafeini çok tüketmeyin.

10 yorum

erdal demirkırana laf atarsın haaa...
dünyanın en akıllı insanına haaaa...
:)
çoğu kitabı güzel ama o kitapla beni de hayal kırıklığına uğrattı hocam:)

bakın yerim seni öss kitabında aynen şu cümleler yazıyor.

yıllarca bize 30 dk ders çalış 10dk mola ver gibi saçma sapan şeyler öğrettiler.neymiş beyin yorulurmuş.ancak önemli bir nokta varki oda beyin asla yorulmaz.bu mümkün değil. o yüzden bırakın kendinizi kandırmayı.çalışabildiğiniz kadar çalışın.boynunuz vs ağrırsa o ayrı kalkın ama beynim yoruldu diye kalkmayın.ben 18 saattir aralıksız yazıyorum ama hala bir yorgunluk belirtisi yok.ister inanın ister inanmayın :)

Reply

öncelikle yazılarım tecrübeyle yazılmıştır bilimsel çalışmalarla değil :) Evet beyin yorulmaz ama beyin derse kafa yorup enerji/glikoz harcamak istemez bu yüzden belli bir süre çalıştıktan sonra artık kendinizi zorlayarak çalıştığınızı zannedersiniz (bu ilk 1-2 ay da olmaz çünkü heveslisinizdir) bu yüzden en mantıklısı 40 dakikada bir beyne reset atıp 10 dakika dinlenmeden sonra sanki ilk defa çalışıyormuş gibi hissetmektir. erdal demirkıran napmış öss'de birinci mi olmuş da öyle konuşuyor?

Reply

bence de yazdıklarınız daha mantıklı. yani normal bir insanın 18 saat aralıksız kitap yazması yada çalışması bana çok uzak bir olay:)

Reply

Yazilariniz harika. Yanliz ben günde 4 saat uyuyorum gayet de iyi hissediyorum :) az uyumak sünnet olduğu için yapıyorum , tabi az yerseniz dayanabilirsiniz cok yiyip içilen bir günde asla 4-5 saate vücut dayanmaz. Yiyip yatmak da uyku süresini inanilmaz artiriyor (tecrübeyle sabittir :) )

Reply

alışırsanız neden olmasın, ama çoğu öğrenci (arkadaşlarımın arasında epey vardı hatta bir aralar ben de öyle yapıyordum) son sene 8 saatten 3-4 saate filan geçmeye çalışıyor, bu ani değişiklik de hepsi için verimsiz oldu (açıkçası ben hiç memnun olmadım ağrılı gözlerle ders çalışmaktan). O yüzden böyle bir yazı yazma gereği duydum. Yani 4 saat uyumaya alışkın biri de yazıyı görünce "aa ben 7 saate geçeyim" demez herhalde.

Reply

Hocam ben gündüzleri hiç ders çalışamıyorum o yüzden ikindi vakti 1.30 saat uyuyup sabahlara kadar ders çalışıyorum. Böyle daha iyi anladığımı düşünüyorum sessiz sakin olunca. Siz tecrübelerinize dayanarak yaptığımın iyi yada kötü doğru yada yanlış olduğunu söyleyebilirmisiniz? Sizde böyle yaparmıydınız

Reply

4 saat diyemeyeceğim ama 5-6 saat uyku için gayet yeterli bir süre bence. Özellikle de uyuduğunuz zamana acıyan insanlardansanız. Şahsen ben çocukluğumdan beri acırım uyuduğum zamana. Dinlenmeden ders çalışma konusuna gelince tamamen kendinizi alıştırmakla ilgili bir şey mesela ben 18 saat olmasa da 10 saat toplamda yarım saat ara vererek çalıştığımı bilirim. Yani az çalış az mola verdense çok çalış çok mola ver diyorum. (40dk çalış 10 dk mola verdense 2 saat çalış yarım saat mola ver diyorum) Üstelik ben çalıştıkça beynimin daha iyi çalıştığını düşünmüşümdür hep. Uzun lafın kısası kişilik meselesi, kendini alıştırma meselesi bunlar herkesin taktiği farklı.

Reply

Ben bu yazıyı yazdığımda tamamen tecrübelerimden yola çıkmıştım. Şimdi işin bilimsel kısmını da araştırdım ve epey şey öğrendim. Hayır 5-6 saat yeterli bir süre değil (genellikle, bünyeden bünyeye değişebilir tabii). Dinlenmeden ders çalışma konusu da hayır malesef "tamamen" kendinizi alıştırmakla ilgili bir şey değil. Ha bunun hakkında pek araştırmam yok, madem konusu açıldı araştırayım. (Ama pomodoro tekniğini yani 25 dakika ders 5 dakika molayı courseradaki bir üniversite dersinden öğrendim) Ama şunu söyleyeyim belli bir süre çalıştıktan sonra verim düşmeye başlıyor. İnsan sıkılıyor ve hayallere dalabiliyor. Buna alışkanlık meselesi diyip öğrencilere 10 saat çalışmasını tembih ederseniz adamları kısıtlı zamanda verimsiz çalışmaya itersiniz. Adam 3 ayda olaya alıştı diyelim fakat 3 ayda kaybı napacağız? Bence riskli, mola vermeye devam.

Reply

İyi güzelde her kes aynı değilki

Reply

Hocam çok sağolun yazınız için. Ben uykuma çok düşkünümdür. Bazen okuldan gelince uyurum sabah uyanırım ve tüm günüm boşa gider. Ben yatmadan once de cok yemek yediğim için yataktan kalkmak istemem. Bu yazdıklarınız beni resmen aydınlattı ;)

Reply

Yorum Gönder